Monday, April 29, 2013

Sayu~ sayu

Assalamualaikum..
korang sehat??
Alhamdulillah aku sgt sihat
tapi juga sangat SAYUUUUUU~ dan SEDEHHHHH!!

oke dear! relax..
begitulah resam hidup seorang manusia..
kadangkala hidup ini perlukan
sejentik rasa menghargai kesusahan orang lain..
kadangkala hidup juga perlukan
disirami rasa ingin berkorban demi orang lain..

yessss! aku bukan merasakan hasil kerja aku terbaik..
tapi berhikmah lah dalam mengkritik..
biarlah berpada2..
jangan di boomm mcm aku boneka yg hanya tahu memandang dri blkang je..

bukan aku ingin mengatakan diri ini terbaik
namun aku dengan rela sggp berkorban demi tugasan
aku mmpu bersengkang mata utk menyiapkan tugasan itu..
walau hakikatnya hanya Allah saja yg tahu letihnya jasad aku..
walau hakikatnya aku baru saja pulang dari tugasan lain
yang memerlukan komitmen ku juga..

ye!! mungkin juga ini satu pengalaman yg sgt2 bernilai buat aku..
mungkin aku x mmpu mengutipnya di tepi2 jalan..
mungkin juga bukan di tepi2 lorong..
tapi..
apabila terjadinya keadaan seperti ini..
aku sudah semakin mahir menebak sikap2 sahabat seperjuanganku..
bagaimana cara dan tingkah laku mereka..
tanpa mereka sedari..
itulah aku.. aku yg sgt suka melihat saja tgkah laku seseorang
tanpa ingin mengenali org tersebut terlbh dahulu..

~Nota penaja : hargailah mereka selagi mereka masih disini..jgn ditangisi andai mereka sudah tiada di depan matamu :)





No comments:

Post a Comment