Wednesday, May 1, 2013

Bila tiba 1 MEI !!

Assalamualaikum..
sehat??
okehh! senja ni aku mencipta sejarah yg buruk
kerana menghupdate blog di senjakala
bila nak insaf kak oii?? (ape bole buat dik..jiwa akak ni bersarang dh ni??hahaha )
make sure janji ye..pas update ni tros go to toilet (amik smyg) dan solat! (baek2!!)

sebenarnya entri kali ni nk cerita pasal tu tajuk kt ataihh tu!
bace la sndri nooo! hehehe (akak mls nk ulang dh haihhh)

Firstly, selamat hari pekerja
kepada semua rakyat Malaysia..
yang bekerja di sektor kerajaan, swasta, sendirian berhad,
atau atas katil je (tanam anggur! xleh harap)
tak dilupakan ayahanda tercinta (ecehhhh)
bonda juga walaupun hanya di rumah (tetap kerja jgk lah wlupun bkn kerjaya) heeeee

bila tiba(nak skema jgk) je hari pekerja..
teringat zaman kecik2 dolu kala..
pabila melihat sume ayah2 mereka bercuti..
tapi ayah ku tidak berbuat perkara yg sama..
mulut aku yg x reti nk dok diam ni..
asyik tnye kt mak ' mama..mama! nape ayah xboleh cuti?? kakak nk jalan2 jgk mcm dorg!'
tapi mak cuma tersenyum tenang melayan kerenah aku yg xphm bhse ni..hehehe
'kerja ayah x sme mcm ayh dorang??' kata mak
"nape pulak x sama??" tanya aku lagi (ketara minta pelempang) hahahaa
"ayah kena jaga keselamatan sume orang..kalau ayah takde sape nk jaga dorang!" terang mak lagi..
bila m'dgr perkara itu.. tibe2 aku terpikir..
ayah mungkin 'superman' mcm dlm tv tu..
mana ade superman bole berehat (otak blom berkembang mmg cm tu!)

mulai saat itu..
aku sudah x kesah bila kejadian nye
bila tiba 1 Mei..
hari itu tetap sama bagi aku..
smpikan bila ayah aku kena kerja or cuti pun aku x tahu..
walaupun nmpk aku anak yg agak terok.. hahaha
tapi ape boleh buat..
memang beginilah lumrah kehidupan bergelar anak kepada anggota PDRM..
namun aku tetap berbangga..
jika tiada mereka.. bagaimana agaknya nasib negara..

~ nota penaja : Cik Nabilah Alias sgt berbangga dgn En. Alias Salleh .. hehhee <3 <3 <3



kacak pulak kalau ayah aku cam ni!! hahaha



ini pun bole la kacak jgk! *amik hati*.. haha











No comments:

Post a Comment