Thursday, May 17, 2012

~Selamat Hari Guru~

~sALam~
anda semua sihat??
Alhmdullillah la aku msh sehat, dan masih bergelak ketawa
seperti biasa..hehe
Firstly~~
post aku kali ni khas tok ucapkan 
SELAMAT HARI GURU
HAPPY TEACHER'S DAY
utk spe?
ofkos la khas aku tujukan wat 
bekas2 guru aku yang masih aku ingati selalu
 
1. Tabika Kemas Tapah
2. Sk Toh Tan Dewa Sakti Tapah
3. Sk Seri Tronoh
4. Smk Sultan Yussuf Batu Gajah
5. Maahad Al-Imam Asy-Syafie Jelapang
6. Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor

haaaa...byk jgk ye bekas2 tempat aku menimba ilmu
Terima Kasih yang tak terhingga sy ucapkan 
wat kalian2 semua yg gigih mendidik saya
yg agak tidak mendengar kata ini :))
Jasa anda pada saya tak pernah saya lupakan 
walaupun kita tidak lg bersua
namun wajah dan nama kalian tetap segar dlm ingatan saya~~

Alhamdulillah...
berkat kesabaran cikgu2 mendidik saya
Kini~~
saya juga sudah bergelar seorang GURU
walaupun hanya bersifat sementara
tapi kenangannye tak kan padam dlm memori saya

Kini~~
saya juga telah memahami
erti~~
penat lelah
sabar
gigih
pengorbanan
kecekalan
dalam mendidik seorang kanak2 biasa utk menjadi seorang manusia..

mgkin dulu kalau cikgu
mengalirkan air mata
saya hanya mampu merenung dari jauh
tanpa mampu memahami hati seorang guru
namun Kini~~
perasaan itu telah saya rasai...
dan terdetik dalam hati saya
ohhhh..beginilah rasanya perasaan cikgu aku dlu

maafkan saya sebagai anak muridmu
Andai diri ini pernah~~
melukakanmu..
menyakiti hatimu
mengalirkan air matamu..
membebankanmu..
menyedihkanmu
 
P/S: Sayangilah Guru Anda
Kerana Mereka Permata Berharga 
Yang Takkan Kita Temui Buat Kali Kedua..

TERIMA KASIH CIKGU, SIR, TEACHER, USTAZ & USTAZAH..

logos

No comments:

Post a Comment